Українська і зарубіжна музична література. 15

Українська і зарубіжна музична література

Другий рік навчання

Тема 15. Творчість Антоніо Вівальді

Найславетніший майстер італійської музики епохи бароко — Антоніо Вівальді (1678–1741 рр.), видатний скрипаль-віртуоз, педагог і композитор, який написав близько п’ятисот скрипкових концертів і безліч інших творів, народився в італійському місті Венеції в сім’ї перукаря, який разом з тим був непоганим музикантом. Ще в дитинстві навчившись добре грати на скрипці, юний Вівальді часто підміняв батька, супроводжуючи музикою службу в соборі Святого Марка. Згодом, ставши священиком, він викладав музику і співи в венеційській консерваторії для дівчаток, що під його керівництвом складали чудовий оркестр. Саме для цього оркестру було написано багато творів композитора. Найбільш визначна частина його творчої спадщини – сольні інструментальні концерти.

Найулюбленішим інструментом композитора була скрипка. Разом з тим, створюючи свою музику, Вівальді прагнув до яскравих і незвичних тембрів, використовував рідкісні на той час інструменти — фагот і навіть мандоліну, яка в ті часи вважалася «вуличним» інструментом. Концерти Вівальді тричастинні. Багато серед них програмних, що на той час було незвично. Саме таким є цикл із чотирьох концертів „Пори року”, до кожного з яких автор подає невеликий вірш — сонет. Концертна творчість Вівальді стала яскравим втіленням стилю бароко в інструментальній музиці.

З часом творчість Вівальді була забута, а сам він помер в злиднях у Відні. Лише в 1925 році завдяки знахідкам італійських музикознавців твори Вівальді повернулися до життя.

◀  Попередня тема   ♬   Наступна тема  ▶